18 aug. 2009

Sistem

Si eu ca tot romanul inglodata in acest sistem bancar, penibil...si nu stiu daca sa dau vina pe criza, pentru ca sistemul bancar a avut mereu modul sau rusinos de a te prinde. Nu vorbesc in termeni economici, incerc doar sa-mi expun nemultumirile...simplu.

Nu sunt acoperita de acest noroi decat proportional cu insemnatatea mea ca om in societate.

Incep asa: cateva credite de nevoi personale, ca tot romanul dornic sa aiba si el un televizor nou, dar pe care nu-l poti plati decat la Pastele cailor, din fisele de cafea ce-ti raman din salariu, dupa ce-ti platesti chiria.

Cu asta nu-i nimic, asta am vrut...asta am avut. Ce regret cel mai tare e prostia pe care am facut-o cand mi-am “daruit” un card de cumparaturi la Raiffeisen Bank. Soro…stii cu ce as putea compara Raiffeisen-ul? Cu un iubit posesiv, cu care nu ai fost impreuna decat o perioada scurta de timp, insa in apropierea finalului iminent…se incapataneaza sa nu priceapa ca tu NU MAI VREI, si se tot agata de tine...dar bineinteles cu atitudine aroganta, ca doar eu am de pierdut.

Cum spuneam...vreau sa-mi inchid acest card, ma duc la banca, dupa ce las cardul frumos echilibrat pe 0, asa cum l-am primit, sun in prealabil la Bucuresti sa verific daca totul e ok si nu s-a strecurat vreo eroare cu + sau cu -, nu ca ar fi posibil asa ceva in sistemul bancar, doar pentru somnul meu linistit.

Totul ca la carte, consilieri amabili...cu voce suava, pana cand m-a pus naiba sa cer o adeverinta de lichidare a contului...a inceput taraboiul de pe lume.

« dureaza 10 zile sa se inchida contul », ok, am inteles, revin in 10 zile.

Si am revenit in 10 zile,

« stiti, defapt 10 zile dureaza doar rezilierea, nu este finalizat », what the fuck?

Ok, spuneti-mi clar, cand obtin si eu aceasta simpla hartie, pe care de la celelalte banci am obtinut-o intr-o zi?

« Pai reveniti in data de 17 ».

I-am rugat sa-mi trimita minunata hartie prin alta metoda decat sa ma prezint eu personal, mai lipsesc de vreo doua ori de la servici pe acest motiv si chiar o sa regret ca am vrut sa ma despart de iubitul meu Raffi, nu s-a putut, domnu Pazvante Chioru’ n-ar fi fost deacord cu aceasta noua si minunata tehnologie.

In data de 18 ma prezint zambind a izbanda, la minunatul sediu bancar, cer hartia, doar e trecut de 17.

« stiti ce se intampla, avem o veste buna », Oh God...Raffi, relatia noastra nu duce nicaieri !

« aveti un excedent pe card de 450 de lei » Imposibil, ati verificat de 2 ori cardul, era 0, dar...super, pot sa merg la caserie ?

« aaa...nu, pai contul fiind in reziliere este inactiv, trebuie sa-i viram in alt cont » Foarte bine, va dau un cont de BCR!

« aaa...nu, pai trebuie sa fie un cont de Raiffeisen » Bine, va dau contul de Raiffeisen al unei cunostinte.

« dar dvs. trebuie sa fiti titularul ! Va deschideti acum un cont la noi... » Dar dvs. nu intelegeti ca eu nu mai vreau sa deschid nici un cont la dvs ? Baiatule ! Ti-am dat banii, ciorapii si sapca de pe calorifer ! Nu vreau sa te mai vad, pentru ca vezi...nici amici nu putem fi !

Cum a fost posibil sa apara totusi acest excedent ?

« Pai, stiti, intre timp vi s-a marit limita de creditare » Say what ? Asta s-a intamplat acum 2 luni! Poate e vreo eroare!

« Eroare? La noi?” Nuuuu, Never !

« Reveniti saptamana viitoare la noi, pentru ca in 22 se va finaliza rezilierea »

Nu m-au mai tinut nervii in acea dimineata, as fi avut un acces de furie, m-am ridicat si am plecat urandu-le o zi buna, doar mi-am spus ca voi deveni diplomata.

22 e Sambata, e inchis, Luni e vai si amar de ei ! Sunt calma :D. Doar m-am despartit de vreo 2 astfel de specimene.

- To be continued -


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu